معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بهره‌برداری از دسترسی شمال به غرب تقاطع بزرگراه‌های شهید باقری- شهید زین‌الدین همزمان پویش رویداد امید و افتخار خبر داد.

حق بین

به گزارش همشهری آنلاین؛ هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به بهره‌برداری از یک پروژه عمرانی در شرق تهران، اظهار داشت: فردا- پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ماه-همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی طی مراسمی با حضور شهردار تهران و مدیران شهری، پروژه دسترسی تقاطع بزرگراه‌های شهید باقری-شهید زین‌الدین به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تکمیل گردش‌های ترافیکی تقاطعات بزرگراهی پایتخت و حذف دوربرگردان‌های همسطح در بزرگراه‌های شهر تهران، گفت: در سال‌های اخیر با هدف کاهش پیمایش‌های اضافی، روان‌سازی و ایمن‌سازی ترافیکی بزرگراه شهید باقری و اجرای تقاطعات غیرهمسطح در این بزرگراه در دستور کار قرار گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه نخستین تقاطع با بهره‌برداری از پل خیابان فرجام در آذرماه سال ۱۴۰۱ به سرانجام رسید، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه تقاطع بزرگراه شهید زین‌الدین به عنوان دومین تقاطع پرتقاضای ترافیکی در بزرگراه شهید باقری در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد و طی ۹ ماه به اتمام رسید.

حق‌بین گفت: این پروژه شامل یک دستگاه پل جهتی به طول ۲۸۸ متر و عرض متوسط ۷.۴ متر شامل یک خط عبوری و یک پیاده‌رو است؛ اجرای ۳۸۴ متر طول دیوار شیب‌راهه، اصلاح هندسی ۳۱۸ متر طول لوپ جنوب به غرب این تقاطع، احداث ۲۷۰ متر طول معبر و اجرای شبکه جمع‌آوری و آب‌های سطحی نیز از سایر اقدامات اجرایی در قالب این پروژه است.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر تسهیل دسترسی شمال به غرب این تقاطع، کاهش بار ترافیک بزرگراه شهید باقری، کاهش ۲ کیلومتر پیمایش اضافی و به دنبال آن کاهش زمان سفر را در پی خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به تغییر در طراحی اولیه این پروژه یادآور شد: این تغییر در طراحی علاوه بر تسریع روند اجرای این پروژه، بالغ بر ۸۷ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی به همراه داشت.

کد خبر 829296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • وطنم IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    36 18
    ۲ متر جاده درست میکنید میکنید تو شیپور،همچنین میگن خبر خوش انگار دلارو کردن ۷ تومن زمان بابا جزو وظایف اولیتونه که انجام ندادید و حالا دو متر دو متر دارید میسازید
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      19 7
      کارکن فقط حناچی دوچرخه سوار
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    19 4
    جالب است در ترافیک از خود برج سه راه تهرانپارس تا خود سه راه افسریه گیر نکرده ... اتفاق یک روز نیست همیشه بسته است و باید یک ساعت ربع مسیر را طی کنی برای این فکری کنید و بنزین مصرف شده در ترافیک و آلودگی های آن .
  • احمد IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    18 2
    بهتر نبود بجای هزینه برای این پل که راست گذر جایگزین هم قبلاً وجود داشت، هزینه آنرا برای اتصال باقری شمال به اتوبان بابایی صرف می کردند؛ تا مسافت چند کیلومتری برای این دسترسی حذف می شد؟
    • زهرا کازرانی IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      3 0
      و بدتر سرای ایرانی رو در سرا افسریه زدن از باقری تا بسیج و سه راه افسریه انقد ترافیکه یه روز بیایین خودتون ببینید افتضاحه.
  • مسعود IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    20 1
    از قدیم گفتند قربان فکر آخر ایرانیان از اول که بزرگراه شهید باقری رو طراحی کردن فکر دور برگردانها نبود که انقدر ترافیک نداشته باشه
  • ف IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    26 6
    شما هنوز آسفالت خیابانها رو نمیتونید درست کنید تا برسه به اتوبان.اتوبان خرازی رو همین امروز رد شدم خیلی به اتوبان شبیه هست مثل کشتی بالا پائین میپری
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    10 0
    اگر راست میگین فکری به حال اتوبان رسالت کنید که قفل میشه نه بی ارتی سریع می رود نه اتوبوس عرض اتوبان کم هست. دور برگردان های که باید جمع شود به جای آن پل زده شود
    • حسن IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      1 1
      اصلا این پل در انتهای باقری که تردیدی نیست و درواقع گره ترافیکی وجود نداره زدن و هیچ نیازی به این پل نبود بدون مطالعه کارشناسی و فنی یه هزینه گزاف از بیت المال کردن هیچ گره ای راکه با نمیکنه موجب مزاحمت اهالی هم شده در صورتی که صد هاگره اساسی ترافیکی وجود داره که هیچ فکری نمیکنن
  • سید محمد شیوایی IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    3 5
    دست مریزاد می ،م شهرداری خدمت گذار . بعنوان یک مهندس عمران به این خدمات آفرین می گم ! واقعا یک عده مغرض و یا مزدور و یا حاهل ممکنه این ها رو ندیده بگیرد و انکار کند !
  • محمد جواد IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    5 3
    بابا جمش کنید این پل هارا فکری برای یاسینی تا افسریه همیشه ۲ساعت تو ترافیکیم نقاط دیگه ازاون های بدتر
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    6 0
    عجب شق القمری کرده شهرداری !!! احسنت بر شما !!! خخخ
  • مجید IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    2 1
    هر کاری که باعث رشد وخدمت به شهروندان است قابل تقدیره از شهرداری تشکر می کنیم .خدا قوت
  • حسین IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    2 0
    اقایان بفرمایید افتتاح بزرگراه امام رضا به طرف جاجرود کی انجام میشود تاهم طول مسیری که باید تا۳راه افسریه وبزرگراه یاسینی حذف شود هم معضل ترافیک این منطقه هم کاهش تردد های بیهوده هم اتلاف بیهوده سوخت هم استهلاک جاده و خودرو وکم شدن هزینه مردم وشهرداری ضمناقسمت بزرگراه امام رضاآماده است فقط آن نهادمداخله گر وزیاده خواه باید اجازه دهد همچنین بفرمایید کمربندی پاکدشت نیزکه زیرساخت های ان آماده شده ومورد بازدید رئیسی هم قرارگرفت ووعده افتتاحش رابزودی دادیکسال گذشت وخبری نشد
  • سعید IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    1 0
    یا حضرتا،نکشیمون.فکری به حال یاسینی تا سه راه افسریه انجام دهید،با اینکه جا برای اضافه کردن و پهن کردن اتوبان بسیج وجود داره..‌‌.
  • ناطقی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    2 0
    بهتر از اون پل انتهای اتوبان شهید محلاتی به شهید فهمیده است که فعلا معلوم نیست در چه مرحله ای هست با این پل افسریه و شهرک شهید شجاعی به بلوار ابوذر و غرب بسیج وصل میشه و از تردد به شمال بسیج تا کلاهدوز و تا جنوب به شهید محلاتی کاسته میشه تشکر
  • بهنام IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    4 0
    لطف کنید بزرگراه شهید شوشتری رو هر چه سریعتر تموم کنید ترافیک اتوبان بسیج و خود افسریه خیای زیاده
  • محمدرضا IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    6 2
    خوب مثلا که چی فکر میکنید آپولو هوا کردین؟ خجالتم خوب چیزیه ، حالا نمیگم اروپا رو ببینید ،همین کشورهای آسیایی رو برید خیابوناشونو ببینید با چه استانداردی ساخته شدن،اونوقت ببینم بازم ب خودتون میبالید برا دومتر خیابون ساختن؟
  • شهروند US ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    2 0
    فقط یک دور برگردان ساخته شده شیپورچی شیپور بزن
  • رئیس IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    1 1
    افسریه تراکم جمعیت خیلی خیلی بالا ولی دریغ از خط مترو و بی آرتی درست و حسابی
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    4 1
    با این منابع کم مالی که از دوره شهرداران خانم باز و قلیانی روحانی کلید ساز به جا مانده واقعاً همت خوبی داره زاکانی...کل تهران تبدیل شده به کارگاه سازندگی...شبیه دوران قالیباف و احمدی‌نژاد... خدا قوت و دمشون گرم واقعاً....
  • سید مختار DE ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    2 2
    مترو در شرق تهران نزدیک حکیمیه شهرک امید و باغ پرندگان بزنید دیگه عمرمون ازدست شما تموم شد اینکه یه پل می‌زنید خوبه ولی با اون درآمد شهرداری‌ها و درآمد کشور هیچ کاری نکردید !!
  • amir IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    4 0
    هرقدم و زحمتی که برای پیشرفت ایران برداشته شود قابل تقدیره. خداقوت
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    3 1
    متاسفانه شهرداری زیرگذر اتوبان باقری به باند شمالی اتوبان بابائی را سالهاست نیمه تمام رها کرده که باز شدنش مسیر رو حداقل ۴ کیلومتر نزدیکتر میکنه رو رها کردند و مسیر کمتر مورد استفاده رو با هزینه زیاد راه اندازی کردند وافعا مرجع تشخیص اولویتها کیست؟
  • سام IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    3 0
    بهتر بود بعد از احداث پل فرجام به فکر ساختن پلی روی اتوبان باقری در مسیر اتوبان شهید سلیمانی از مترو باقری به سمت مترو تهرانپارس و بلعکس می‌کردید که خودروهایی که از سمت غرب به شرق این اتوبان در حرکت هستند مجبور نباشند مسیر طولانی باقری جنوب تا خیابان 142 را طی کنند و مجدد به سمت باقری شمال تغییر مسیر بدهند.در ضمن انتهای اتوبان باقری به سمت اتوبان بابایی غرب خیلی لازم است که وصل شود و سالها مسدود مانده است.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    1 0
    ترافیک صبح های خ نیرو دریایی و طاهر خانی رو هم درست کنید.و خروجی اتوبان امام علی ع در اول فرجام نداره اصلن.نتوستن در بیارن.ورودی داره خروجی نشد با خراب کردن یک کوچه بازم نتونستن...بعدم میدان رسالت. خ آذر نمایشگاه ماشین موتر رو ببنید نه برا مردم پیاده رو گذشتن نه تمیزی .چهارنفر ارازل تو نمایشگاه آسایش رو از مردم گرفتن.ماشین میشورن با آب شرب.روغن و کثافت ورداشته مخصوصا خ ۵۵ و خ سی متری آذر...و بعد هنگام ...تمام شده زوری..ده بار زنگ زدیم ۱۱۰ مامور ۱۹۰ آمده رفته.خدا میدونه رشوه گرفته یا نه...یک نمایشگاه آیا جواز نباید داشته باشه..؟ باید تو خیابان مزاحم مردم.راه مردم.بشن.از غصب پیاده رو و خیابان که نگو.یک ماشین اماکن رد نمیشه ببینه چیکار میکنن تو مغازه ها تو محله ها.یا راهنمایی رانندگی واقعا این مردم باید هر روز از بی صاحبی ناله کنن.
  • ابوالفضل IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    0 0
    برای ترفیک تهرانپارس به افسریه چه برنامه ای دارید؟
  • ع ا ز CA ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    تبریک و درود بر کلیه مسئولین که دارند رفاه مردم را در تمام مشگلات کشور حل میکنند .
  • شفیعی IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    1 0
    واقعا مهندسی ترافیک در منطقه چهاربسیارضعیفه و پل های بی نهایت غیرکارشناسی وغیرضروری میزنند درهمین منطقه پل تقاطع فرجام را روی باقری ازشرق به غرب زدند درحالیکه باید اون پل را شمال به جنوب تقاطع فرجام میزدند نتیجه پست دادن به مهاجران روستایی درشهرداری اینه که شناخت ناقص از شهردارن ماهاباپوست وگوشتمون وجب به وجب منطقه روبلدیم میفهمیم چقدر خام عمل میکنن
  • حسام IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    با سلام ، ما ساکن منطقه جنوبی استادیوم آزادی هستیم ، از مسیر بلوار شیشه مینا بسمت شمال ، در بلوار شرقی استادیوم و با فاصله کمی از پل اتوبان محلی برای دور زدن و ادامه مسیر بسمت منطقه جنوبی ایستگاه مترو و شهرک‌های این منطقه بود که با توجه به خلوت بودن بلوار شرقی استادیوم در مواقعی که مسابقه فوتبال جریان نداشت ، براحتی از مسیر اتوبان به منازل خود دسترسی داشتیم ، تا چند سال قبل در روزهای مسابقه در آزادی چند ساعتی این فاصله بین دو جزیره را با نیوجرسی می‌بستند که بخاطر شلوغی و ترافیک آن ساعات پذیرفته بودیم. اما به یکباره نیوجرسی ها ثابت باقی ماندند و تا امروز برداشته نشدند! از آن تاریخ تا حال ما از مسیر اتوبان که وارد بل. وار شرقی استادیوم میشیم مسافت زیادی رو تا دوربرگردانی که کمی پایین‌تر از تقاطع بلوار غربی استادیوم با بلوار شرقی قرار دارد بایستی طی کنیم و همین مسیر رو بسمت جنوب برگردیم که واقعاً یک اجحاف در حق ماست ! لطفاً بررسی کنید و خود و خانواده تونو جای ساکنین این منطقه در نظر بگیرید . با تشکر